January 29, 2011

Ingin...cuma ingin....

Posted by Lyla
Assalamualaikum...

Berteman malam yang sunyi, berteman bingit2 suasana malam yang menyelinap masuk ke dalam minda..
Teringin pula jiwa mengeluarkan kata cinta buat insan yg telah Allah pilih untuk bertakhta dihati ini. namun apalah daya tiada singgah... tidak tahu apa yang hendak dikongkisan, tapi cuma satu perasaan yang ingin berkata2..

Sebuah buku putih kemas dengan ukiran comelnya baru selembar dicoretkan, sekian lamanya yang menjadi luahan ... terluput kini,dan memori tidak lagi dalam ingatan, tapi cuma bermain2 tak kala mengingat.

Teringin pula diri ini menulis sebuah cerita, akan sebuah kisah cinta... teringin pula diri ini mengukir sebuah lukisan, lukisan yang bisa mendalam dalam sanubari... teringin pula diri ini bermain lensa, menjadikan segalanya berharga... teringin pula diri ini mengintai ilham mencipta sebuah gambar menarik, menjadikan kepuasan dalam melalui masa... namun apakan daya... masa tiada menentu, dan mood yang sering merubah2....

Aku ingin menjadi seperti insan yg lain, yang mudah mengeluarkan kata-kata manis dalam menulis cerita dan sebuah pengajaran,jika berkata2 jauh sekali aku bisa.Mungkin aku belum bersedia untuk menjadikan sebuah kisah realiti yg ku lalui sebagai pengajaran  buat orang lain.

Hati ini masih belum bersedia... kekuatan yg masih belum tiba, dan mungkin ada baiknya segalanya biarlah tersimpan indah dalam memoir duka semalam... Segalanya telah Allah aturkan hikmah.. redha dan teruskan kehidupan.. insya'allah suatu hari, kapan akan ku tuliskan cerita buat tatapan bersama. kerana aku juga ingin.. sekali.. ingin sekali.... insya'allah...

0 comments:

Post a Comment

syukran jazilan.. =) komen anda amat dihargai

Sahabat...

.......

 

Cahaya Malam Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos