September 12, 2011

Cinta Bersemi

Posted by Lyla
Assalamualaikum....

Alhamdulillah, setelah sekian lama, masih ana berpeluang menghadirkan diri dalam blog ini.. begitu lama rasanya.. terlalau byk kata ingin diungkapkan...  sungguh tidak tahu ingin memulakan, kerana perlbagai persediaan sedang dihadirkan dalam diri. Syukur kepada Allah, selesai sudah ana di ijab kabulkan dgn psgn ana pada 12.sept lalu.. Subhanallah, ya Rahman, ya Rahim.. sungguh tidak pernah hati berhenti bersyukur atas segala  harapan yang dipatri kepada-Nya menjadi kenyataan... hampir dua tahun penantian tiada sia-sia.. lansung menepis segala prasangka orang lain..  Masih menerima soalan yg sama, dari mana ana kenal suami.. terimbas kembali kisah pertama, ukhwah yang rupanya membawa makna.. sungguh ana tidak dpt menjelaskan panjang, cukuplah saja bg ana yakin kepada Allah,sesungguhnya tiada apa yang mustahil bg Allah jika kita merasa yakin padanya.. sungguh perancanggan-Nya buat kita sebaik-baik rencana.

Dengan sekali lafaz, diri ini dimiliki seorang adam yang sudah mengitbah ana.. sesuai dgn rencana, ana kini menjadi zaujah pada dia.. sungguh ketakutan itu dirasa, memandangkan pertemuan hanya 3 kali shj.. Tubuh yg letih beberapa hari sebelum majlis, bg memastikan semuanya berjalan sesuai dgn perancangan, nafas yang lelah kerana debaran yang dirasa, ana bertah menjawab soalan-soalan dari tetamu yang dtg. Mengalir perasaan hiba, saat lafaz telah selesai diakadka...riuh mula kedengan di luar pintu, saat suami dan wakil-wakilnya masuh menyarungkan cincin di ruang bilik pink ana.. Akan melihat wajahnya terpapar di muka pintu, segala rasa kelesun hilang dari ruang hati.. Subhanallah... inilah suamiku.. kunci syurgaku... terima kasih Ya Allah... tiada lagi rasa yang mampu menyelinap kedalam diri , melainkan kesyukuran yang menenangkan ana..

Saat sentuhan jari jemari suami buat pertama kali menyentuh tangan yang kecil ini, sungguh merasa cinta Ilahi begitu indah , terbukti dgn rasa cinta buat hambaNya..  saat cincin sosok dijari, akhirnya azam tepaut kuat untuk mentaati dia yang allah pilih untuk ana... insya`allah...... dan seterusnya hidup terasa berubah... segalanya mungkin baru bersama suami... dan coretan baru pasti bermula. insya`allah..

alhamdulillah sudah 11 hari hampir berlalu, menanti apa yg dtg dan mensyukuri apa yang ada.. begitulah hidup yang perlu diteruskan,dalam menggapai keredhaan selagi bernyawa... dengan harapan yang masih diteruskan, dalam tawakal diri berdoa..

dan Ruuhul Hubbi terus menyintai,mengasihi,menerima apa adanya, menjadi kekuatan dalam menerima segala kelemahan, jika cinta dan kasih yakin dtg nya dari Allah SWT.. insya`allah yg pahit dtg hanya sebagai hiburan.. Saling melengkapi dalam segala hal,saling kuat dalam apa pun keadaan... hanya bersamanya, kunci syurga ana...  INSYA`ALLAH.......

~ ana kepilkan sedikit gambar tika pernikahan...
Alhamdulillah... diri kini miliknya








2 comments:

nazira on September 13, 2011 at 5:02 AM said...

:: Alhamdulillah.. Tahniah kak.. Semoga ikatan suci ini berkekalan hingga ke akhir hayat dan sampai syurga.. Amin..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

auntacu81 on October 14, 2011 at 1:26 AM said...

Alhamdulillah, Tahniah ukhti, semoga berbahagia hingga di dunia dan akhirat nanti...^_^

Post a Comment

syukran jazilan.. =) komen anda amat dihargai

Sahabat...

.......

 

Cahaya Malam Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos