April 27, 2014

Suri Keluarga (Rumahtangga) : Bukan kosong tanpa cita-cita

Posted by Lyla
Titipan nukilan gambar dari ana,  seorang suri keluarga... ^^

Saya kagum pd isteri yg memilih utk menjadi suri keluarga/rumahtangga dan Sy sgt hormati isteri yg bekerjaya. Kedua2 nya ibadah, walau jalannya berbeza...Semoga Allah meredhai apa pun jalan yang dipilih...^^ .
.
Dr. 'Aidh Bin Abdullah Al-Qarni : Engkau akan dapatkan kebahagiaan di dalam rumahmu. Jagalah kemuliaanmu, ketenanganmu dan kesantunanmu dari perosak. Sesungguhnya wanita murahan adalah mereka yang sering keluar untuk ke pasar tanpa ada kepentingan. Mereka bertujuan agar tidak ketinggalan zaman dan mengikuti trend.
.
Mereka memasuki pusat-pusat perbelanjaan serta mencari segala sesuatu yang baru dan aneh yang sama sekali tidak ada hubungannya dengan masalah agama, tidak sejajar dengan risalah dakwah dan tidak berhubungan dengan pengetahuan, ilmu dan kebudayaan. Dia hanya berfoya-foya dan bergaya hidup berlebihan dan yang diperhatikannya hanyalah makanan dan pakaian.
.
Maka, berhati-hatilah ketika meninggalkan rumah, sebab ia merupakan tempat tinggal yang menyenangkan, tempat yang penuh keamanan dan ketenangan. Dia adalah gua yang nyaman dan Kaabah yang aman bagi manusia. Maka, jadikanlah rumah anda sebagai tempat menyemai cinta dan titik-tolak dalam memberikan anugerah sedekah dan keberkatan..

1 comments:

mummy farra on April 27, 2014 at 5:10 PM said...

alhamdulillah....sy bakal menjadi surirumah xlama lagi..moga perjalanan kami sekeluarga lebih bahagia dan lebih utuh...amin.. ;)

Post a Comment

syukran jazilan.. =) komen anda amat dihargai

Sahabat...

.......

 

Cahaya Malam Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos