April 26, 2012

Kenapa Lelaki Sanggup Berbelanja Tinggi untuk Mendapat Seorang Isteri?

Posted by Lyla

Kenapa Lelaki Sanggup Berbelanja Tinggi untuk Mendapat Seorang Isteri?


Kenapa seorang lelaki sanggup berbelanja beratus malah beribu ringgit semata-mata untuk mendapatkan seorang isteri? 

Seorang lelaki sanggup berbelanja beratus malah beribu ringgit semata-mata untuk mendapatkan seorang isteri kerana untuk mengisi permintaan hati (fitrah)nya yang ingin kepada belaian dan penyerahan seorang wanita, layanan dan kemanjaan serta pengurusan dirinya oleh isteri. Dan lebih jauh dari itu untuk mendapatkan anak dan keriangan dalam rumahtangga. Semua itu adalah tuntutan semulajadi yang ada dalam diri semua lelaki dan tidak boleh tidak, wajib dipenuhi. 


Kalau tuntutan itu tidak diisi, jadilah kekosongan dan kesunyian dalam ruang dada si suami itu. Kalau begitu tiadalah bermakna lagi rumahtangga, isteri dan anak-anak padanya. Suami tidak akan bahagia dan hatinya tidak akan tenang sekalipun rumahnya besar, wangnya bertimbun dan dililiti dengan segala kemewahan.


Tidak akan terhibur hati suami kalau rumahtangga dan anak pinak berkecamuk, tidak terurus. Tidak akan bahagia suami yang berdepan dengan sikap dan cakap-cakap isteri yang tidak menumpukan sepenuh kasih sayang padanya. Bertambah-tambah tidak bahagia lagilah bagi seorang suami itu bila isterinya lebih menjaga kepentingan diri sendiri dari memenuhi kehendak dan kemahuan suami.
                                                                                                            


Assalamualaikum..

Menarik kan artikel ni, dr halaqah.net.

Alhamdulillah, ade hikmahnye setiap apa yang kita baca even lihat.
Teringat kembali saat mula-mula hendak berkahwin, memang sangat banyak suami keluarkan duit untuk menyempurnakan majlis, semata-mata ingin memiliki ana sebagai isterinya.
Merenung kembali kesilapan sebagai isteri, muhasabah diri. Adakah layanan dan tanggungjawab dilaksanakan sebaiknya. Terima kasih ya Allah ats petunjuk dan hidayah Mu. Mungkin segala kesibukan mungkin telah menyimpang dari tanggungjawab dan pembahagian masa untuk rumahtangga. 


Buat Suami yang teramatlah disayangi, terima kasih atas segala pengorbanan dan kasih sayang. Atas kebaran melayan karena isterimu yg pelbagai. Insya`Allah isterimu akan mencuba yg terbaik lagi untuk menjadi sebaik-baiknya.. :) 
Amin, Insya`Allah.. 



0 comments:

Post a Comment

syukran jazilan.. =) komen anda amat dihargai

Sahabat...

.......

 

Cahaya Malam Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos